Come what may

Jag mår lite illa just nu. På grund av nervositet, det är en äcklig men samtidigt härlig känsla. Var bara tvungen att stanna upp lite och reflektera, jag tycker tiden bara svischar förbi. Var det inte igår jag bestämde mig? Nej, det var tydligen två månader sedan. Ibland känner jag att jag inte hinner med mitt eget tempo. Det här är något jag funderat på länge, till och från i flera år. Jag känner till 110 % att jag är redo, men ändå hinner jag inte med på något vis. Svårt att förklara, rädsla kanske. Jag försökte gråta en skvätt för då brukar jag känna mig lugnare efteråt. Men jag har svårt för att gråta numera, på något vis är jag väldigt distanserad till mina känslor. Samtidigt som känslorna ligger utanpå hjärtat typ, jag vill så mycket. 

Men nu är dagen snart här (imorgon) då det avgörs kan man säga. Och det skrämmer mig men gör mig också upprymd. Jag är tacksam för att dessa känslor kommer idag och inte imorgon, för jag vet att när jag känner såhär dagen innan så brukar jag vara tvärlugn när det väl gäller. 

Det kom till mig igen också att om knappt en månad tar jag examen. Vart tog 3,5 år vägen? Och hur mycket har inte hänt under dessa år? Hittills är det väl den största personliga resan, men det kommer komma större resor. Märklig känsla, något som funnits 24/7 kommer att försvinna. Blir det frihet då? Nej det tror jag inte, det kommer komma annat. Men jag kommer känna mig väldigt stolt! Jag ska verkligen ge allt imorgon och kamma hem det här, för jag har bestämt mig. 

Jag tror jag känner mig lite lugnare till mods nu när jag fått skriva av mig. 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Go fore it girl och du ska vara sååå stolt över dig själv mosters gris. Mina tummar och tår hålls ihop hårt ♥

2014-05-13 @ 16:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0