Värdefullt?

Jag vet att det här jag skriver kommer jag inte känna likadant med senare.

Ibland (nu de senaste dagarna) undrar jag om det var värt det för mig att läsa denna PT-kurs. Jag ångrar det verkligen inte, det är förmodligen mitt självförtroende som vacklar just nu. Jag vet att jag har känt liknande med andra kurser tidigare, liksom vad kan jag? Kan jag någonting? Jag känner att det är en nackdel för mig att jag inte varit så hemma i gymet tidigare, en nackdel att jag knappt kört basövningar tidigare. Nackdelar, nackdelar - jag har ingen erfarenhet. Visst, jag har lärt mig allt från grunden men just nu känns ALLT bara tomt... Det har runnit ut ur min kunskapsbank och jag minns ingenting? Är otroligt livrädd att mitt dåliga mående under hösten har påverkat denna kurs och det gör mig riktigt pissed off. Men samtsigt, man kan inte styra hur man mår. Och just nu är jag helt orkeslös. Förstår att det kanske inte är så peppande att läsa om det, men det här är min blogg och mitt klotterplank där jag ventilerar så i sådant fall kan man lämna hemsidan. Jag är livrädd att jag ska ha glömt allt och att jag varit för oeffektiv i mitt pluggande, men hur skulle jag kunnat gjort det annorlunda? Sova mindre än de dryga 5 timmar jag sov varje natt? Det är inte så konstigt att jag är så jävla trött när jag har såååå mycket sömn att ta igen. Jag blir opeppad av att det här har fått mig att må och att det är sjukt att man läser pm hälsa men själv är typ utbränd innan man ens kommit ut i yrkesliv. Jag orkar inte. Jag har några saker kvar att göra på denna kurs, men jag orkar inte och jag har NOLL motivation. När jag skrev att jag känt mig nere under hösten så är det inte bara skolan, utan det har liksom gått in i varandra. Inre faktorer som stressat mig och livets alla pusselbitar, men sen övergick det i att det blev skolan som fick mig att känna såhär. För jag fick liksom koll på de andra bitarna till viss del. Har jag tagit denna kurs i onödan? Jag vet att jag inte kommer att tycka det, men när man sätter sin egen hälsa i perspektiv så undrar man ju. Sömnproblem, stress, ekonomisk stress, utmattning, ångest, prestationsångest, minnesförlust, ytterligare koncentrationsproblematik. Men jag vet inte, det kanske bara är jag som har dålig KASAM just nu. Sen vet jag att mina jävla koncentrationsproblem ställer till det så in i helvete för mig. 

Men jag återkommer till frågan som då och då men några månaders mellanrum dyker upp - Vad är det som motiverar mig? Varför gör jag det jag gör?

Jag kan inte svara på det just nu, tyvärr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0