Här och nu

Längesedan nu! 

Vad har hänt sedan sist?

PT-kursen är avslutad, på både gott och ont. Kommer att sakna det där och kommer sakna klassen, kommer sakna ämena som är så intressant och roliga. Men jag får ut och sätta kunskapen i praktik istället, dessutom behöver jag repetera och gå igenom all kunskap jag tagit till mig och låta den landa. Kommer inte att sakna fett tidiga morgnar, stress, sömnproblem, koncentrationsproblem, att allt går i 180 och jag har ingen koll och smått ångest dygnet runt. För komprimerad den kursen, man har pratar om att den bör ligga över två terminer och jag kan förstå varför. Men det har varit så fruktansvärt lärorikt på flera plan. 

Nu rullar vi in på en ny kula och faktiskt även den sista. Hade kursintro idag, har ska alltså börjas forska. C-uppsats ska skrivas och här lägger jag upp planeringen själv och SLIPPER pendla som en dåre! U.n.d.e.r.b.a.r.t. Har en bra känsla inför det här och det är en mystisk, härlig känsla att man skriver sig själv in i framtiden och spännande att jag inte har en aning om vad som komma skall efter skolans slut. Den här ovissheten tänker jag ta vara på, sen i livet när allt är på plats tror jag att jag kommer sakna ovissheten. 

I helgen hade jag premiär för vårens jympapass och jag är så jävla nöjd!!! Några småjusteringar behöver jag ev. göra men det märker man efter att ha kört passet några gånger. Testade ett annat upplägg förra terminen, men nej. Det här är jag, såhär är mina pass bäst som jag gjort det nu. Jag bara längtar till lördag för att få köra det igen. Annars är det mest spinning för hela slanten denna vecka. Älskar det också. Ska även jobba 3 gånger denna vecka i receptionen. Men ska börja dagen imorgon med att kolla på film, om filosoferna. Rätt skönt att kunna sitta i sängen med täcket och mjukisar och glo på en rulle. ;-)

Ja vad har hänt mer? Naej, har tagit det rätt chill och mest umgåtts. Inget party och galej, det vilar jag ifrån just nu och känner mig inte sugen heller. När jag mådde som jag gjorde, utmattad så är det fanimej det sämsta man kan göra att dricka. Visst, det känns bra just då och man känner inte längre hur man mår men det blir sådana fruktansvärda efterdyningar. Nu mår jag bra, ja jag kan säga att jag mår bra. Det tog några veckor att komma tillbaka men det tycker jag är rätt bra ändå. Dock måste jag ta det rätt piano med saker och inte boka upp för mycket, så fort jag får stresskänslan så kollapsar allt. Jag försöker ta saker här och nu och jag sover så fruktansvärt jävla bra! Har aldrig sovit såhär bra. Haha, blir nästan gråtfärdig av lycka när jag tänker tillbaka på hur det var i höstas. Sömnlös i princip. Det finns något positivt med att nå botten, man är så jävla mycket starkare när man kommer till toppen. 

Just nu känner jag mig; 

- avslappnad
- lycklig 
- lugn
- förväntansfull
- pirrig 
- glad
- stark 
- klok 
- fridfull 

Dessa känslor tar jag med mig under hela veckan och gör det till den bästa veckan hittills i mitt liv, sen får veckan efter slå det mest hästlängder osv. 

Önskar er alla en fin vecka, ljus och kärlek! 

Kommentarer
Postat av: Jerre

Woho gillart! så sant som du skrev de där med bott'n =)<3 flamingosarepink haha vafan jaja pöss!

2014-01-21 @ 23:53:06
URL: http://flamingosarepink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0