Året som gått, året som precis har kommit.

Hola! 

Ja, nu är det ett år och det känns så jäkla fantastiskt. Låter kanske klyschigt, men jag har faktiskt en känsla av att det kommer bli ett grymt år. Och Jag har rätt bra intuitition. ;-) jag tycker det började bra, som jag skrev sist så förlorade (söp bort) ju jag min väska. Jag hade verkligen en skithöst och sista droppen var att sakerna försvann, alltså jag ser ju små saker (stora också, såklart ännu mer) som att det finns finns en mening. Enligt mig tolkar jag min lilla tabbe som att nu är det nog, nu måste du försöka få kontroll igen. Sen så på nyårsafton runt 21 ringer det på dolt id och det är polisen som säger att de har min väska! Som pricken över i som kom de även till festen jag var på och lämnade den! Allting var kvar. :-) jag kände bara där och då att nu vänder saker och så inleddes mitt år. Awsome som fan. 

Men jag tänkte dra en liten summering av 2013 (allt jag kommer ihåg). 

Januari - I början av januari höll syrran och jag på att skriva klart den förbaskade B-uppsatsen. Slutet av januari åkte OVE på och det var dags för nollning. 


Öste på en vecka gjorde vi men det var ändå en relativt lugn nollning. 

Februari - ibland kanske det blir så att "efter solsken kommer regn" för jävlar vilken influensa jag åkte på, det är det enda jag kommer ihåg från denna månad. Låg så fruktansvärt sjuk i 2,5 vecka... 

Men jag minns att första gången jag skulle träna efteråt så råkade det visst bli fyra dagar i rad med att leda pass, inte det smartaste draget. Men jag överlevde. ;) 

Mars - här började vårkänslorna att spira och det blev ännu härligare med att vi åkte till Playa del Inglés. Jag, syrran, farsan, Camilla, Rebecca och Emma åkte. Det var helt underbart att komma iväg efter en så lång vinter! 

Kommer ihåg att det var 27 grader och badvänligt i havet! Riktigt trevligt hade vi och jag var på gayklubb för första gången, Nathalie och jag sjöng Waterloo för en hel bar och jag fick shoppa loss på Bershka. 

En fantastisk sak var även att det var typ 23 tama katter som bodde på hotellet! 

April - ännu mera vårkänslor! Det var så fint väder. :) hade fältstudier och fick en större inblick gällande folkhälsofrågor. Sista april kom och det var pissväder och jag blev alldeles för full. 



Maj - maj, maj måne men jag åkte aldrig till Skåne. Däremot träffade jag min älskade vän Ann-Sofie från Skåne efter att inte ha setts på typ 2 år. 
Maj var också månaden som jag blev singel och bodde ensam igen. Maj var härlig på många sätt, det var varmt väder och nya möjligheter öppnades upp. Det var även fruktansvärt mycket att göra i skolan och stress. 
Såhär satt vi många gånger... 




Jennifer och jag röjde hela hennes lägenhet efter en vild kväll, hahaha. 

Juni - Och så kom sommarlovet... Och även min semester. Skulle jobba som en dåre resten av sommaren. Här åkte jag, morsan och syrran till Arguineguin och det var så underbart. Så skönt att samma dag man får sommarlov bara åka iväg och det är så fruktansvärt vackert därborta. 



Efter det kom midsommar och jag, Lollo, Emilia och Emma firade i Hedemora med ett gäng härliga människor. Och jag träffade hästen!




Vi hade en riktigt grym midsommar! 

Juli - jobbade som en tok hela juli, på ICA, i princip varje dag. Så det blev inte så mycket färder någonstans. Men tycker jag hade mycket ledig tid ändå, det blev mycket sola och bada och en del flurran-besök, bland annat salsa-kvällar med Justina och några utgångar med morsan. 





Augusti - skulle ha jobbat lika mycket hela augusti med här fick jag min impingement-skada så jag blev sjukskriven... På gott och ont. Är fortfarande inte helt bra i axeln och det kommer ta tid. Men ärligt talat om jag hade jobbat ända in på skolstart så vettefan. Jag var i Hudiksvall och härjade med syrran och mackan, riktigt härlig stad med trevliga människor och frisk luft! 


Det var även kick-off med frille och det var riktigt kul, precis som året innan!
Ja sen började skolan i slutet av augusti. Och en helt ny resa startade... 

September - min månad, min födelsedag och den firade jag i dagarna två, hemmafest hade vi också. 27 år, ouch. Okej, men denna månad var skolan relativt lugn - det var lugnet före stormen så att säga. Här började jag träna mina adepter och fick med det en stor roll i adepternas hälsa. I september började jag med löpning på allvar och här väcktes något nytt inom mig. 





Oktober - jäkligt fin månad vädermässigt. Här började tempot öka för skolan och jag började fundera hur jag skulle hinna allt och min stress började blomma upp igen. Mycket hände med mig här, på det inre planet. Det var sjukt kul i skolan men mycket korvstoppning och långa dagar. Långa, långa dagar och lite, lite sömn. 

November - årets mest hektiska månad. Alltså. Här var den tuffaste månaden någonsin, allt hände på samma gång och plötsligt, i slutet av månaden tog det stopp. Jag gick in i väggen. Men det hände också bra saker, jag sprang min första mil och älskade det. Bestämde mig direkt efter för att jag ska springa halvmara hösten 2014 (i år). Blev starkare på det mentala planet, lyfte 90 kg i mark. Var på roliga fester, bland annat klassfest och halloween-fest. 




Ett ex antal födelsedagsfester också. 



December - det blev en lite mysigare känsla när december kom, även om snön inte fanns. Kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde i början av december... efter att jag gick in i väggen där i slutet av november så minnet ät lite dåligt. Fast det är så nyligen, men 20:e fick jag jullov och som jag hade längtat. Under lovet (som till viss del fortfarande pågår) så har jag umgåtts med familj och vänner, ätit massor, tränat och festat (lite för hårt). 


Haha, det tog mig 3 dagar att skriva klart. ;-P tog sådan tid så jag sparade i utkast, hehe. 

Nu är det iallafall januari och jag känner redan nu att det är så mycket bättre efter min höst-svacka. Alltså jag mår bra förutom stressen som gjort mig utmattad, men känner mig förutom det glad och lycklig. Jag har så många spännande saker framför mig detta året och redan nu har det hänt nya saker. 

2014 - ljus och kärlek <3 

OBS. Lite rörigt med instagram-bilderna men alla bilder ligger i min gamla lur! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0