Tisdag



Usch vad tråkigt det är att bara ligga ner ! Har varit sängliggandes i 5 dagar nu och nu har jag förflyttat mig från sängen till soffan. Kände att jag behövde lite omväxling. Börjar ändå må något bättre, inte skyhög feber längre men är långt ifrån frisk. Det är jobbigt med anasträngningar och det tog lite på krafterna att duscha. Men jag är ändå rastlös, funderar på att samla krafter så småningom och ta ett litet varv runt kvarteret. Jag tror att lite frisk luft kan göra mig gott! 

Sen har jag väl en drös av plugg att ta igen så fort krafterna återvänder... Men jah tänker inte tillåta mig själv att stressa upp mig, det är inte värt det. Det löser sig ändå på något sätt. 

Ett löfte till mig själv under detta år är, och det kommer ta tid men det får det göra - bli så stressfri som det går. Hitta ett inre lugn, en helig plats att gå till i sinnet när stressen knackar på. Jag ska hitta mitt inre lugn, ska inte bli uppstressad. Inte ens när jag kör bil! Det blir en nöt att knäcka, men det är dags nu. För att kunna genomföra vissa saker krävs ett mentalt tillstånd utan stress och jag ska bli stark och övervinna stressen!! Så det så. 

Önskar få lite mer kraft till att kanske kunna dammsuga här hemma, katterna drar runt sand och det är så äckligt att kliva i det. Men en sak i taget. Ska försöka läsa en liten bok idag från kursen också. Men mest behöver jag bara sova hela tiden. 

Har plöjt mig igenom hela Revenge, fick nästan panik när jag märkte att nästa avsnitt inte kommer förrän i mars! Jag hade tur att jag missat 1,5 säsong så jag hade något spännande att glo på dessa dagar men faaaan sista avsnittet slutade sådär att man bara måste se nästa NU! 



Det blir alltid vår igen, varje år! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0