Wild Child



Tamed. Det är ju verkligen inte så det ska vara, men man ser det överallt ändå. Personer förändras eller anpassar sig på ett sätt de tidigare inte gjort när de går in i ett förhållande. Viss anpassning lär ju ske men det får inte bli en personlighetsförändring. Jag tycker att denna quote passar så bra in på mig. Run free. Jag har en själ som ständigt söker äventyr. Jag ledsnar snabbt (oftast) och ibland har jag gått emot dessa känslor, men det har jag inte velat erkänna för mig själv just då. 

Där jag är nu, där jag befinner mig trivs jag så himla bra. Jag känner mig lycklig, jag är lycklig i mig själv. Jag behöver inte någon annan för att göra mig hel. Jag har inte varit så mycket själv i mitt liv, långa förhållanden har avlöst varandra i princip. Sedan jag blev själv nu sist så har min inre tanke varit att jag måste vara bekväm och trivas med att vara själv innan jag stadgar mig igen. Att trivas i sitt eget sällskap, njuta av att det bara är jag, utvecklas. Sedan är jag redo att träffa någon. Jag är precis där jag velat vara nu och det är underbart. Jag ser bara fördelar med min situation som den är just nu, men skulle absolut kunna ändra på den. Om jag skulle träffa någon som är just as wild som mig. Någon med samma själ och samma känsla efter äventyr. Någon att bara spontant sticka någon annan stans i världen med. Spontanitet är kärnan i det hela, men man behöver viss struktur och kontroll också men tar det över så dödar det den inre glöden. 

Jag tror jag är på den bästa platsen på länge i mitt liv just nu, det enda som är dåligt är ekonomin. Haha, man kommer inte så långt på CSN, man kommer till Gävle och tillbaka. Närå, men hade jag varit klar med utbildningen nu hade jag stuckit till ett annat land. Och jag velar fram och tillbaka mellan om det är bra att åka och jobba utomlands efter avslutad PT-kurs och skjuta upp C-uppsats. Eller om det bästa är att skriva den först och sedan sticka... Är rädd att jag kanske inte kommer tillbaka om jag drar. Jag lägger beslutet i ödets händer, man känner ju vad som är rätt så småningom. 

Jag ska åka till Fjärran Höjder om någon timme, adepten ska tränas. Idag ska han fan få köra dubbelt så hårt, hehehe. 

Puss och hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0