Tacksamhet

Det finns mycket i livet att vara tacksam för. En del saker mer än annat. Det gäller att se tacksamhet i de små sakerna i livet. Jag kan börja med att vara tacksam över att jag lever, att jag är frisk och inte har så många symtom eller besvär. Tror jag har en mildare sväng av ADHD, men det ser jag oftast som gynnsamt. Det enda negativa är koncentrationsproblemrn jag har. Jag är tacksam över att jag (på egen) hand tog mig ur min ätstörning. Jag är tacksam över att jag har tak över huvudet och fri tillgång till vatten. Jag är tacksam över att jag har mat på bordet och andra nödvändigheter. Jag är tacksam över fina människor i mitt liv, familj, vänner och bekanta. Jag är tacksam över karlarna i mitt liv, katterna. Jag är tacksam över mitt utseende. Jag är tacksam över att jag lyckats uppnå mål jag haft. Är tacksam över att jag oftast alltid gör det jag tänkt (stora saker, som utbildning osv) och att jag förverkligar. Jag är tacksam över att jag har stora drömmar och visioner och att jag har livlig fantasi. Jag är tacksam över att jag har frihet och själv bestämmer över mitt liv. Tacksam över att jag kliver bort från människor som ger mer än de tar och inte beblandar mig med människor som är elaka. Jag är tacksam över att saker jag trott varit för mig visat sig skulle varit katastrof för mig. Jag är tacksam över att jag är stark och inser mitt värde. Är tacksam över att jag är kräsen och väljer med omsorg. Är tacksam över allt jag varit med om och upplevt. 

Jag är tacksam och lycklig över livet helt enkelt. Jag kan göra precis vad jag vill med det. 

Såhär är bra att sitta eller ligga (eller stå om man är rastlös) och tänka och gärna säga högt för mig själv. Det ger positiva energier. Och var noga med att välja de positiva vägarna i livet. 

Affirmationer - be så ska du få.

Oändligt mycket kärlek och glädje finns det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0