Stress

Igår dårå så tror jag att jag gick in i väggen. Iallafall millimetrars millimeter ifrån. Dagen började ju som sagt bra med en massa pepp och boost. När jag kom hem så fick jag sådant påslag. Alltså sedan en tid tillbaka så känner jag inte min egen stress, den har acklimatiserat sig så väl i min kropp och knopp att det är en del utav mig. Livsfarligt, jag vet. Detta upptäckte jag för drygt två veckor sedan då vi hade avslappningsövningar i skolan. Där och då, när jag gick in i ett lugn så kände jag hur fruktansvärt hög pulsen var. Det här skrämmer mig lite, jag känner mig så hjälplös och fast jag har kunskap och medel till att reducera min stress så fungerar det inte riktigt i praktiken. Det bli liksom lite motsägelsefullt kan jag tycka när man läst iallafall minst 45 hp inom stress och ganska så djupgående inom ämnet, att man själv är där. Men det är ju så för de flesta studenter, tyvärr. Det som är till nackdel för mig är mina koncentrationsproblem, detta leder till att jag i vissa fall tar längre tid på mig att slutföra en uppgift än vad andra gör. Det handlar inte om att jag är oengagerad eller har brist på kunskap, det handlar helt enkelt om att jag inte kan koncentrera mig. Hade jag inte haft det problemet hade jag kanske haft straight A's genom hela utbildningen för jag tycker att jag har skallen för det. 

Nåväl, igår så kände jag det där påslaget, satt och skrev som en dåre på en uppgift. Drack Celsius, vilket jag har upptäckt verkar ha dubbel effekt på mig. Jag var så fruktansvärt speedad och gick iväg för att spinna. Det gick hur bra som helst, jag hade så jäkla mycket energi. När jag kom hem kom jag på, jag har inte ätit så bra. Jag glömmer bort, eller skjuter hungern åt sidan ibland när jag är såhär. Jag blir äcklad när jag äter, det är jobbigt liksom. Började må så fruktansvärt illa, försökte ära lite men det gick ej. Blev lite apatisk och sittandes och spydde. Alltså jag spyr av stressen. Trodde först jag blivit magsjuk... Det här är sjukt. Känner mig lite hjälplös och vill mest bara försvinna bort till en solstol med en bärs i handen! Men jag håller mig ändå positiv och försöker hitta nya coping-strategier för att avlösa stressen. Tänk om jag bara kunde få ha fullt fokus hela tiden och tänk om det fanns fler än 24 h på ett dygn. 

Men jag är ändå lycklig, det här är något som är övergående och ska jag se en mening i det så tänker jag att jag kommer förmodligen att arbeta med stressrelaterade problem i framtiden. Då kommer jag ha erfarenhet och kan förlika mig med individen och på så vis kanske ha mer empati. 

Men nu är det helg (och ja, jag ska plugga igen ;) men inte hela helgen). Önskar alla en trevlig helg! <3



Kommentarer
Postat av: Josefin

Usch, jag hoppas du känner dig bättre snart. Sjukt vad skolan kan påverka oss! Tänker på dig. Kram!!

2013-11-30 @ 09:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0