Helgerna som inte finns

Åhåhå, så trött, så trött! Jag har sovit drygt 9,5 h, hehe. Som ett litet barn, behöver många timmars sömn varje natt. Kaffet puttrar där borta i köket, älskar morgonkaffet! Kaffekonsumtionen under termin vs. sommarlov är som helan och halvan, stor skillnad! Apropå termin, upptäckte häromdagen när jag hade HPB med de som går terminer under att vi är midterm. De prata om att de hade den här underbara helgen framför sig, helgen då man är helt ledig. Så kom jag på att vi har ingen sådan helg denna termin, haha och inte nästa heller. Eftersom vi läser 30 hp-kurser. En helg har jag ledig såg jag, 17-19 januari, man kanske borde checka in på SPA då! ;) med ledig menar jag att man är helt fri från uppgifter/tentor/seminarier osv. Även om man inte studerar någonting under helgen så är man inte ledig, för det ligger alltid något i bakhuvudet som man borde eller ska göra. Man är aldrig helt ledig. Tidigare terminer när vi har läst 7,5 kurser blev det ju iallafall 4 lediga helger/termin. Men också, läskigt att halva terminen har gått! 

Plugga hemma idag, skönt! Kompis-uppföljning på VK i eftermiddag, roligt. 

Sedan är det "helg"! ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0