LISTOR

Jag kom på att det är så himla roligt med sådan här listor så jag snodde några från andra bloggar!
 
Hur gammal är du? 27
Hur gammal känner du dig? Just idag typ 45 år.
Vad har du gjort idag? Slappat hela dagen.
Vilken film såg du senast? Nine Months
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Sommar, därför att det är varmt och skönt och det mesta känns så mycket enklare och lättillgängligare.
Är du besatt av någonting? Snus, I guess.
Beskriv platsen du befinner dig på just nu - Mjukt, varmt, skönt, inbjudande.
När vaknade du idag? Cirka 11:30
Vilken är din favorithögtid? Egentligen julen, men det är någonting mystiskt med påsken.
Vad lyssnar du på just nu? Ingen alls
Har du någon gång brutit ett ben? Nej, men jag har haft en fraktur i mellanfotsben 5.
Snarkar du? Ibland
Hur går du helst klädd? Träningskläder eller mjukiskläder
Vilket stjärntecken är du född i? Jungfru
Vad sa du senast? Hejdå
Vad har du i dina fickor? Tomma
Vad köpte du senast? En taxiresa
Hur många gånger har du flyttat? 6 gånger
Vad åt du till frukost? Det blev tyvärr ingen idag eftersom jag vaknade så sent och var bakfull
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag bodde i Bälinge med min mamma, pappa och syster. Läste andra eller tredje året på gymnasiet, tränade och hade lugna hemmakvällar med min dåvarande pojkvän som var trygg och snäll.
Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid mig
Är du blyg? Haha, raka motsatsen
Vad heter du i andranamn? Catharina
Har du svenskt ursprung? Ja, lite norskt också.
Har du, eller har haft, något smeknamn? Kallas vid efternamn ibland, kan inte komma på några andra. Pojkvänner har haft speciella smeknamn på mig.  
 
10 saker jag tycker om
- Träning och välmående
- Katter
- Utlandsresor
- Skratt
- Killar som är sexiga på både insidan och utsidan
- Min säng
- Salsamusik
- Min familj och vänner
- Spontanitet och äventyr
- Vatten - att dricka, att bada i, både bäckar, hav och floder
 
9 saker jag tycker mindre om
- Tråkigt väder
- Trängsel
- Drama
- Självupptagenhet och egoism
- Besvikelser
- Tidiga morgnar
- Sniglar och iglar
- Negativ hest inom olika områden i sociala medier
- Oärlighet
 
7 saker jag vill göra i framtiden
- Få ett jobb efter examen
- Jobba som flygvärdinna bara typ ett halvår
- Flytta utomlands
- Ha ett hus med pool utomlands
- Träffa mannen i mitt liv
- Springa ett marathon
- Ta flygcertifikat 
 
6 saker jag är rädd för
- Sniglar och iglar
- Clowner
- Obehagliga situationer
- Mörka gränder
- Klockan ibland, den tickar alldeles för fort
- Disktrasor
 
5 platser jag tycker om att vara på
- Vid havet
- I min säng
- I luften
- I Spanien
- På jympagolvet
 
4 ord som beskriver mig
- Rolig
- Glad
- Snäll
- Högljudd
 
3 saker jag ser fram emot
- Att ta examen
- Att flytta utomlands
- Att bli kär
 
2  bra filmer
- Micke och Molle
- Ps. I love you
 
1 bra låt
Rihanna - Jump
 
Hur gammal är du om fem år? 32
Vem var den sista du träffade? Jessica
Hur lång är du? 167
Vem ringde du senast? Mamma
Föredrar du att ringa eller skicka sms? När jag är sällskapssjuk, ringa. Annars sms.
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Separerade
När såg du senast din mamma? I fredags
Vilken ögonfärg har du? Gröna
Har du någon gång hittat en katt? Flera stycken!
Var tror du att du befinner dig om 10 år? Förhoppningsvis där jag vill vara.
Vad skrämde dig som barn? Ärtskidor
Vem fick dig att skratta senast? Jessica
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej det är jag nog inte, jag har ägt men har inte kvar dem.
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
Sover du med eller utan kläder? Oftast utan
Hur många kuddar har du i sängen? 4
Hur många landskap har du bott i? Så jävla torr så endast ett.
Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
Föredrar du skor, barfota eller strumpor? Ja det beror ju på situation, ska jag ut så skor givetvis. Är jag hemma, strumpor, men är det sommar så barfota.
Är du social? Ja
Vilken är din favoritglass? Cornetto jordgubb
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av skulder, sen sticka på en spontan resa.
Tycker du om kinamat? Ja
Tycker du om kaffe? Ja
Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten
Sover du på någon särskild sida? I mitten av min 180-säng  
Kan du spela poker? Kanske, har aldrig testat.
Tycker du om att mysa? Ja
Är du en beroendemänniska? Ja, jag snusar.
Känner du någon med samma födelsedag som dig? Nej
Vill du ha barn? Nej
Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite spanska.
Har du någonsin åkt ambulans? Nej
Föredrar du havet eller en pool? Pool
Vad spenderar du helst pengar på? Resor
Äger du dyra smycken? Ett
Vad var det senaste du stoppade i munnen? En prilla
Vem är den roligast människan du känner? Jag tror att jag sätter mig själv där, hähä ;)
Flirtar du mycket? Ja
Kan du byta olja på bilen? Ja
Har du fått fortkörningsböter? Nej
Vilken var den senaste bok du läste? Motions och idrottsskador och deras rehabilitering
Läser du dagstidiningen? Ibland
Dansar du i bilen? När det dunkas bra musik.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lite tider 
När var du i kyrkan senast? För längesedan
Vilka personer saknar du? Saknar jag någon så ser jag till att träffa vederbörande.
 
HAR DU NÅGONSIN
Dejtat två personer samtidigt? Ja
Varit kär? Ja
Varit deprimerad? På sätt och vis
Varit så trött att du somnat sittandes? Ja
Brutit ett ben? Nej
Gjort något du ångrar? Nja, skulle inte varit där jag är idag om jag inte gjort de val jag gjort.
Hoppat bungy jump? Nej
Ljugit för någon du tycker om? Ja
Ätit en hel tårta? Nej
Gjort bort dig offentligt? Ja
 
OM DIG
Stjärntecken - Jungfru
Grundskola - Björkvallsskolan
Gymnasieskola - Ekebyskolan
Högskola - Högskolan i Gävle
Hårfärg - Blond
Långt eller kort hår - Långt
Längd - 167
Piercings - Navel men den har råkat ramla ur när jag tog i för mycket under ett träningspass, haha.
Tatueringar - Daffy Duck
Höger eller vänsterhänt - Höger
Operation - Nej
 
TROR DU PÅ
Dig själv - Oftast
Mirakel - Ja
Kärlek vid första ögonkastet - Ja
Himlen - Ja
Änglar - Ja
 
 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0