1 h

Jisses, man kan överleva en dag med endast 1 timmes sömn också. Var det på grund av fest? Eller var det på grund av att jag var uppe och hade sex hela natten? Ingendera. En natt med vrida och vända, vrida och vända... Fy fan. Det har blivit några sådan nätter senaste 2 veckorna. Jag känner inte att jag har all den sömn jag behöver. Även om jag lagt mig i tid när jag ska upp tidigt så har jag inte fått sömn. När jag börjar jobba tidigt på morgnarna har jag ibland svårt att sova. Just igår natt var en sådan natt. Jag blir stressad, ligger där och svettas... Vrider och vänder. Timmarna går och jag blir mer stressad av min uteblivna sömn. Inatt kollade jag faktiskt på klockan, vilket man inte ska göra. Då var klockan strax efter 3. Jaha, haha jag ska upp om 2 h, vad gör jag? Ska jag gå upp nu? Hungrig var jag också. Jag försökte somna om iallafall men gav upp vid 4:45. En knapp timme blev det. Men jag var ändock piggare än vad jag trodde jag skulle vara! 

Skrattade mest på jobbet på morgonen och åt mig själv mestadels. Gick in och sprang 5K på löpbandet, vilket gick hur bra som helst?! Nästan PB. Sjukt med tanke på den extrema sömnbristen. Man orkar mer än man tror, men det är inget jag rekommenderar. 

Efter jobbet gick jag ner på stan som en zombie med munnen öppen typ på grund av uttorkning. Kände mig berusad. Köpte en present och cyklade hem. Bytte om och cyklade till farmors nya fina lägenhet där vi firade henne lite för hon fyllde 70 år idag. Väldigt trevlig och god mat. 

Sedan cyklade jag hem, pratade med frugan i luren en stund. Träffade på en vän utanför min lägenhet. Gick sedan in och nu ligger jag här. Döende trött men fortfarande vaken. Ska sova... Väntar på att katten har rastat klart sig själv och hoppar på handtaget för att han vill in. Har ställt klockan på 10 imorgon och hoppas innerligt att jag får sova så länge. Jag behöver verkligen ta igen massor av sömn. Jag har massor framför mig denna vecka som jag behöver vara utvilad för. 

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0